Web Wispers 1.2.2 C++ Unit Test Coverage
Current view: top level - ssrc/wispers/lua - Properties.h (source / functions) Hit Total Coverage
Test: Web Wispers 1.2.2 C++ Unit Tests Lines: 30 50 60.0 %
Date: 2012-04-09 Functions: 10 16 62.5 %
Branches: 8 16 50.0 %

           Branch data     Line data    Source code
       1                 :            : /*
       2                 :            :  * Copyright 2006-2009 Savarese Software Research Corporation
       3                 :            :  *
       4                 :            :  * Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License");
       5                 :            :  * you may not use this file except in compliance with the License.
       6                 :            :  * You may obtain a copy of the License at
       7                 :            :  *
       8                 :            :  *     https://www.savarese.com/software/ApacheLicense-2.0
       9                 :            :  *
      10                 :            :  * Unless required by applicable law or agreed to in writing, software
      11                 :            :  * distributed under the License is distributed on an "AS IS" BASIS,
      12                 :            :  * WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied.
      13                 :            :  * See the License for the specific language governing permissions and
      14                 :            :  * limitations under the License.
      15                 :            :  */
      16                 :            : 
      17                 :            : /**
      18                 :            :  * @file This header defines conversion functions from Wispers Properties to Lua
      19                 :            :  * tables.
      20                 :            :  */
      21                 :            : 
      22                 :            : #ifndef __SSRC_WSPR_LUA_PROPERTIES_H
      23                 :            : #define __SSRC_WSPR_LUA_PROPERTIES_H
      24                 :            : 
      25                 :            : #include <ssrc/wispers/utility/Properties.h>
      26                 :            : #include <ssrc/wispers/utility/ToString.h>
      27                 :            : 
      28                 :            : #include <ssrc/wispers/lua/lua.h>
      29                 :            : 
      30                 :            : __BEGIN_NS_SSRC_WSPR_LUA
      31                 :            : 
      32                 :            : using NS_SSRC_WSPR_UTILITY::Properties;
      33                 :            : using NS_SSRC_WSPR_UTILITY::properties_ptr;
      34                 :            : using NS_SSRC_WSPR_UTILITY::primitive_property_vector;
      35                 :            : using NS_SSRC_WSPR_UTILITY::property_vector;
      36                 :            : using NS_SSRC_WSPR_UTILITY::ToString;
      37                 :            : 
      38                 :          1 : class PropertiesToTable {
      39                 :            : 
      40         [ +  - ]:          1 :   struct PushValue : public boost::static_visitor<void> {
      41                 :            :     lua_State *state;
      42                 :            :     mutable ToString string_cast;
      43                 :            :     const PropertiesToTable & to_table;
      44                 :            : 
      45                 :          1 :     PushValue(lua_State *state, const PropertiesToTable & to_table) :
      46         [ +  - ]:          1 :       state(state), to_table(to_table)
      47                 :          1 :     { }
      48                 :            : 
      49                 :          0 :     void operator()(const bool v) const {
      50                 :          0 :       lua_pushboolean(state, v);
      51                 :          0 :     }
      52                 :            : 
      53                 :         33 :     void operator()(const std::int32_t v) const {
      54                 :         33 :       lua_pushinteger(state, v);
      55                 :         33 :     }
      56                 :            : 
      57                 :          0 :     void operator()(const std::uint32_t v) const {
      58                 :          0 :       lua_pushinteger(state, v);
      59                 :          0 :     }
      60                 :            : 
      61                 :          0 :     void operator()(const std::int64_t v) const {
      62                 :            :       // TODO: Decide whether to use lightuserdata instead.
      63                 :          0 :       const string & s = string_cast(v);
      64                 :          0 :       lua_pushlstring(state, s.c_str(), s.size());
      65                 :          0 :     }
      66                 :            : 
      67                 :          0 :     void operator()(const std::uint64_t v) const {
      68                 :            :       // TODO: Decide whether to use lightuserdata instead.
      69                 :          0 :       const string & s = string_cast(v);
      70                 :          0 :       lua_pushlstring(state, s.c_str(), s.size());
      71                 :          0 :     }
      72                 :            : 
      73                 :          0 :     void operator()(const double v) const {
      74                 :          0 :       lua_pushnumber(state, v);
      75                 :          0 :     }
      76                 :            : 
      77                 :          0 :     void operator()(const std::string & v) const {
      78                 :          0 :       lua_pushlstring(state, v.c_str(), v.size());
      79                 :          0 :     }
      80                 :            : 
      81                 :            :     void operator()(const primitive_property_vector & v) const;
      82                 :            : 
      83                 :            :     void operator()(const property_vector & v) const;
      84                 :            : 
      85                 :            :     void operator()(const Properties & properties) const;
      86                 :            :   };
      87                 :            : 
      88                 :            : 
      89                 :            : public:
      90                 :            : 
      91                 :            :   PushValue push;
      92                 :            : 
      93                 :          1 :   PropertiesToTable(lua_State *state) : push(state, *this) { }
      94                 :            : 
      95                 :         44 :   lua_State * state() const { return push.state; }
      96                 :            : 
      97                 :            :   void reset(lua_State *state) { push.state = state; }
      98                 :            : 
      99                 :            :   void enter(const std::string key, const Properties *properties,
     100                 :            :              const bool) const;
     101                 :            :   void leave(const std::string key, const Properties *properties,
     102                 :            :              const bool) const;
     103                 :            : };
     104                 :            : 
     105                 :          1 : inline void properties_to_table(const PropertiesToTable & to_table,
     106                 :            :                                 const Properties & properties)
     107                 :            : {
     108                 :          1 :   lua_newtable(to_table.state());
     109         [ +  - ]:          1 :   if(!properties.is_leaf()) {
     110                 :          1 :     properties.visit(to_table);
     111                 :            :   }
     112                 :          1 : }
     113                 :            : 
     114                 :            : /**
     115                 :            :  * Converts a Properties instance to a Lua table, pushing the resulting
     116                 :            :  * table onto the Lua stack.
     117                 :            :  *
     118                 :            :  * @param state A pointer to the Lua state in which to return the table.
     119                 :            :  * @param properties The Properties instance to convert.
     120                 :            :  */
     121                 :          1 : inline void properties_to_table(lua_State *state,
     122                 :            :                                 const Properties & properties)
     123                 :            : {
     124         [ +  - ]:          1 :   properties_to_table(PropertiesToTable(state), properties);
     125                 :          1 : }
     126                 :            : 
     127                 :            : void table_to_properties(lua_State *state, Properties & properties);
     128                 :            : 
     129                 :            : void swig_table_to_properties(void *state, Properties & properties);
     130                 :            : 
     131                 :            : properties_ptr load_properties(lua_State *state, const std::string & filename)
     132                 :            :   SSRC_DECL_THROW(LuaCallError);
     133                 :            : 
     134                 :            : properties_ptr load_string_properties(lua_State *state,
     135                 :            :                                       const std::string & code_str)
     136                 :            :   SSRC_DECL_THROW(LuaCallError);
     137                 :            : 
     138                 :         17 : inline properties_ptr load_properties(const std::string & filename) {
     139                 :         17 :   lua_State *state = luaL_newstate();
     140                 :         17 :   luaL_openlibs(state);
     141                 :         34 :   properties_ptr && properties = load_properties(state, filename);
     142         [ +  - ]:         17 :   lua_close(state);
     143         [ +  - ]:         34 :   return properties;
     144                 :            : }
     145                 :            : 
     146                 :          1 : inline properties_ptr load_string_properties(const std::string & code_str) {
     147                 :          1 :   lua_State *state = luaL_newstate();
     148                 :          1 :   luaL_openlibs(state);
     149                 :          2 :   properties_ptr && properties = load_string_properties(state, code_str);
     150         [ +  - ]:          1 :   lua_close(state);
     151         [ +  - ]:          2 :   return properties;
     152                 :            : }
     153                 :            : 
     154                 :            : __END_NS_SSRC_WSPR_LUA
     155                 :            : 
     156                 :            : #endif